неделя, 27 октомври 2013 г.

Ком-Емине 2013г-ПОДГОТОВКАТА-30.07.2013г.

                                                    Подготовката

За тази година нямам много ходения,защото си взех отпуската само за едно-МЕЧТАТА-Ком-Емине!Началото започна януари 2013г.Тогава,четейки публикациите в Планинарския форум на колегите Тито(Тихомир) и Мариана(Яница) в мен се породи стремеж да мина по пътеката!Говорих с друг колега от форума-Мечо Пух(за мен той е доайенът на Стара планина) и с моя градски-Иво.Мечо се съгласи да тръгнем заедно,защото тава бил за него последното минаване(трето) на КЕ.Даде ми някои напътствия и определи времетраенето-около 20дена.Взех да правя сметки как да стане хем да отида на КЕ,хем да го съчетая с работата-работя в колбасарски цех.Реших-карам нощна и тръгвам,после свършвам и на другия ден отивам втора смяна(щях да си пусна отпуск 14 дена и с почивките ставаха 20).После говорих и с Иво-той ми показа,че отново щях да постъпя аджамийската(нямаше да е за последно)!Значи според него тези 20дена нямаше да ми стигнат,защото в тях освен ходенето,трябваше да има и 2-3 дена толеранс(можеше да завали и загърми и да пропуснем някой ден,а също и ако имаше някоя контузия,изискваща по-дълга почивка и т.н.)Да,много правилни разсъждения!Мечо бе пенсионер-той можеше да го мине за 20,а може и за25 дена.А аз имах точно дни- отпуски можеше да стане така-остават ми 100км и аз трябва да се връщам,защото на другия ден съм на работа.Единственото,което ме бъркаше,беше,че в началото на юли времето е много променливо и можеха да се объркат много работи,но тогава даваха отпуск на Иво.Е,нямаше как-по-добре да ме мокри дъжда,отколкото да напускам преди финала!Извиних се на Мечо,че съм го подвел и започнах подготовката.На работата прехвърлях с кофи 10-12т.меса,сланини,лед и други работи-значи имах фитнес.Започнах да ходя пеша до работата-5км в едната посока.Единственото ми притеснение беше,че колегите,особено главния технолог нямаше да ме пуснат в толкова дълга отпуска.Затова реших да ги питам около м.май.И така няколко месеца таях надежда и тренирах усилено.

 Като дойде времето със свито сърце започнах сондажите за отпуск-точно лятото е най-натоварено,заявките са най-големи и толкова дълга отпуска...Попитах колегите-за мое голямо учудване се съгласиха.Остана главния технолог.Със свито сърце отидох при него,разясних му кондиката и зачаках отговора.Мама му стара,ако беше обикновен отпуск-нямаше да ми даде!Но това е интересно и непознато-събудих любопитството му и той....разреши!Слава богу!Вече нищо не можеше да ме спре да тръгна по Пътеката!

 Тъй като правехме основен ремонт на апартамента и бях малко зле финансово,започнах да правя компромиси,които после ми го връшаха тъпкано!Нямах пари за хубави обувки-те струваха около 200лв и затова си купих едни Булдозерки за 38лв.И то точно деня преди тръгването!Защо?Ами тогава се скъсаха старите!От КЕ научих може би най-суровия урок(както ще видите от снимките в края)-за ходене в планината-хубави обувки!

И така неусетно дойде времето за заминаване!Малеее,прогнозата-дъжд,дъжд!Ами сега!Няма връщане,всичко е в ход,продължаваме!План-минаване за 16 дена и 4 дена толеранс(за непредвидени случаи).

Тръгнахме в неделя-30.06.2103г.Целта беше да се придвижим до х.Ком,откъдето на сутринта да започне КЕ.Бяхме трима-аз(Гунди),градския-Иво(ZCEZBPM) и Дидо(didigen).Още в София-лошо време-студ и дъжд!А аз-без връхна дреха(полар)-отново аджамийска работа.Иво ме заведе в магазин до гарата и си купих един за 4.50лв-втора употреба.Приятел на Дидо ни остави с кола до Петроханския проход.На хижата обядвахме-хапнах шкембе-чорба(някакъв ментак) с 3 филии хляб(той беше истински).Тръгнахме за х.Ком.Времето беше отвратително-ДЪЖД,СТУД,ВЯТЪР!То между другото беше такова през първите 9 дена от КЕ!Мислехме отначало да сме на палатки в подстъпите към върха,но лошото време ни принуди да направим отбивка до х.Ком,за което не съжалявам.За 3 часа стигнахме до хижата-много удобна,електрифицирана,стаята беше със собствен санитарен възел,с телевизия,интернет,а бе-циЛИвиЛИзация!Изкъпахме се,хапнахме(аз поради ограничените финанси-боб и хляб).Ха,ха между другото по време на целия КЕ,ядох боб и леща(а,веднъж на х.Лескова-бъркани яйца) и нямах проблеми с торенето на почвата-много гладко и леко!Изсушихме се в столовата,пийнах стабилно чай(много хубав и е безплатен) и в 19часа си легнах,защото утре ставахме в 4часа(то през целия преход ставахме в толкова) и започвахме одисеята!Малко снимки:






 Лека нощ!

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар