четвъртък, 31 октомври 2013 г.

Ком Емине 2013г.-ДЕН ЕДИНАДЕСЕТИ-11.07.2013г.

След ставане и последващ тоалет,тръгнахме.Непосредствено след паметната плоча започва нашия път(както обясних по-напред).Много стръмно,мама му стара!Голямо изкачване беше!След това пътят стана нормален,черен път.Целта е някъде след х.Чумерна,в Еленския балкан-там ще разпънем палатките.Трябваше да отметнем няколко км отгоре,защото на другия ден живи или полуживи трябваше да сме в Котел.След известно време достигнахме до хижа/заслон Бутора(или каквото е останало от него).Поплнихме водните запаси и-напред.Сигнахме до заслон Караиваново хорище-и той много занемарен и запустял,но поне покрива стои и става за зор-заман.Личеше си обаче,че той е виждал и по-хубави дни.Край заслона закусихме и след кратка почивка продължихме.Достигнахме до х.Буковец.Там починахме,напълнихме вода,потопихме малко краката на чешмата.На хижата имаше група пенсионери от Сливен-бяха дошли да си прекарат уикенда сред планината.Малко след хижата излязохме и пресякохме прохода Елена-Твърдица(ех,колко съм близо до дома-аз съм родом от Нова Загора-на "една ръка" разстояние).Минахме през друга,много хубава хижа(на оградата имаше телефон за връзка) и започнахме изкачване за х.Чумерна.Вече откакто тръгнахме от х.Предел започна лятното време-слънце и жега.Какво нещо е човека-първите няколко дни се молехме за слънце,топлинка,а сега започвахме да искаме малко хладинка и дъждец!Ха,ха,угода няма!Човек винаги иска това,което няма!
 Та след дълго ходене(е,може от горещината да ми се е сторило дълго,въпреки,че вървяхме в гора),стигнахме до х.Чумерна-около 15ч..Голяма,постройка,с голяма столова,голяма поляна отпред.Обадихме се на хижаря и той изникна отнякъде.Помолихме за обяд-каквото има!Няма проблем-човека даде една тенджера боб(боба беше повече,затова предположих така-имаше два вида боб,фиде,някакви съчки-а,бе,нали имаше нещо.Все пак гладен стомах избор не прави!),чай,препече филии,сложи всичко това на масата и каза да ядем колкото искаме.Аз започнах ударно-първа паница,втора-клонките ги осмуквах и ги отделях(да не ме хване някой запек,че какво ще правя),започвах третата,но Иво каза да оставя една паница на стопанина.Хляб-нагънах около 7 филии,чай-три чаши.Напълних и шишетата с вода от чешмата-малко червена ,но няма значение-нали е вода!Хижаря каза да оставим кой колкото иска.Е,оставихме колкото си струваше,няма да се подиграваме с човека-посрещна ни,нахрани ни-да е жив и здрав!Забравих да спомена,че е бивш свещеник,дошъл в планината да живее!Много харен мъж,макар и на моменти малко странен!На изпроводяк ни попя малко-една бавна и тъжна песен!Заредихме се физически и духовно и продължихме-както казах да отметнем малко път за утре.Отметнахме още 12км.Значи сме минали около 43 км.За утре останаха още толкова.Избрахме място и разпънахме бивака.Нощувка.Понеже водата беше кът,измих само раните за да ги намажа и превържа.Утре в Котел ще бъде къпането.