сряда, 30 октомври 2013 г.

Ком Емине 2013г.-ДЕН ДЕСЕТИ-10.07.2013г.

Днес предстоеше около 39 км път-цел-х.Предел на Хаинбоаза(Прохода на Републиката).Ставане в 4.30ч. и в 4.50ч. потеглихме.Минахме през ветропарка на Бузлуджа-навсякъде перки,перки.Чешми също имаше.Най-много ме изкефи Бабин райкин чучур и прословутия телевизор на масата-да,хората наистина бяха се погрижили за приятната почивка на минаващите.По черния път продължихме и стигнахме до х.Българка.Бяха казали,че не работи,но видяхме една жена,която се суетеше отвън(явно тя я поддържа).Много,ама много съжалявам,че не кривнах малко за да видя едно място,което се нарича"Виканата скала"-представлявала една издадена тераса,оградена с парапет,от която се откривали чудесни гледки към цяла Северна България.Пусто бързане-все по трака,все по трака(на Тито,разбира се) и изтърваме толкова хубави места и гледки!Ама малко отпуск имах,а трябваше да завърша,нямаше много време за лирични отклонения!Нищо,ще остане за друг път!Сега да вървим към морето!След хижата(за някои-горски дом Българка),минахме покрай една природна забележителност-Големият бук(щракнал съм данните на табелата),после-Тревненския проход(свързващ гара Кръстец и село Борущица) и излязохме на гаратаМалко преди нея минахме покрай рудникЛев(там са добити първите каменни въглища в България-имаше и възпомонателна плоча).Останали са много безлюдни постройки от преди.Тук е имало цяло селище с детска градина,административни сгради-явно е било много оживено.Сега-запустяло.Голите и безлюдни сгради стърчаха самотно,като спомен от едно по-хубаво време!.С малко отклонение отидохме до една чешма,обядвахме и поехме за х.Грамадлива.На едно място пътят се разделяше(това е описано добре от препатили колеги в Планинарския форум) и ние хванахме велопътеката.Тя беше малко обиколна,но за сметка на това-много добра за вървене.Другата пътека беше по-кратка,но минаваше през много трънаци и щеше да ни забави.Минахме през ски -училището,х.Грамадлива,х.Химик(много красива,на снимките-с червения покрив и многото цветя) и излязохме на Хаинбоаза и х.Предел в 16.15ч.Имаше две кръчмета-едното го държеше хижаря.Той ни предложи да изпере дрехите в пералнята(чудесно),изкъпахме се,хапнахме купихме си закуска за утре,защото щяхме да тръгваме рано,почивахмеЧухме се със близките(мама премести знаменцето на Хаинбоаза).Щракнахме се на голямата възпоминателна плоча(на снимката зад мен започва стръмната пътека,която ще катерим утре).Малко снимки: