неделя, 29 април 2018 г.

Пролетно по билото на Балкана-28.04.-29.04.2018г.

Отдавна не бях писал нищо за планинарските си одисеи!То и нямаше какво да пиша-от миналогодишното ни Ком-Еминейско събиране на х.Момина поляна,което беше през октомври 2017г.,не съм ходил никъде!Ето вече времето се позатопли и планинарите защъкаха по-усилено по планините.И аз откривам моя сезон с едно ходене при Ема(Ема Гатева-хижарката на х.Амбарица).Та планът беше-с колата до Сопот-лифта-х.Добрила-билото(вр.Амбарица)-х.Амбарица.Нощувка.На другия ден-обратно до билото и спускане по рида Хубавец-х.Хубавец-Карлово-Сопот.Обадих се на градския-Иво за компания.Той се обадил на Пецата от Пловдив и така станахме трима.Оставихме едната кола в Карлово,а с другата-до Сопот.Така станахме изключително мобилни.
  Та да карам поред.Както винаги-след нощна-взимам Иво и-към Карлово.Там взехме Пецата и-за Сопот.Оставихме колата на паркинга на лифта и в 9.10ч.със седалковия лифт-нагоре за Незабравка.Бая хора се бяхме събрали за пътуване нагоре.Времето го даваха променливо,с превалявания(и ние намазахме от тия валежи).Та яхнахме лифта и след 15-на мин се стоварихме на междинната станция(тя е и последна засега).Заедно с нас слезе и един момък,който също отиваше за х.Амбарица.Преди да потеглим нагоре,той се изправи пред мен и изрева с пълно гърло-"Здравей,аз съм Николай!Така добре ли е?"Загрях,че градския го е предупредил да ми говори по-височко.Рекох-"Спокойно бе,брат,не съм толкова безнадежден!Разбуди мечките с това гърло!Аз съм Георги!"След този инцидент,други нямаше.За 1ч. стигнахме до х.Добрила.Батериите на фотката нещо се бяха бъгнали и правих снимки с телефона.Та както казах сутринта си беше бая мъгливо
На Добрила седнахме да починем и да хапнем,че баира тепърва започваше.После захапахме пътеката за билото.Баир,голям баир!На отделни места си имаше снежни петна
но като цяло си беше вече сухо.Нагоре и все нагоре
Най-накрая след много почивки и пот стигаме билото.Вдясно-ридът Сакарица-по него може да се стигне от х.Добрила до гр.Карлово.
А това е ридът Хубавец-по него утре ще слизаме до Карлово.
Малко мъгливи снимки от гърбината на Балкана

Ето и вр.Амбарица-в 11.53ч се паркирахме на него
На самия връх има метална къща.И моя милост
Двамата с Пецата на фона на алпийския траверс на Балкана
Ето го и самия траверс,начело с любимата ми мъка-бай Купен(Голям Купен)-този острия-



Понеже имахме много време,решихме да направим допълнение към плана-да качим Големия Купен.Драснахме по билото покрай върховете Малка Амбарица,Малък Купен и стигнахме батето на Малкия.Аз започнах да получавам схващания на мускулите на бедрото.Сигурно беше от спринта,който ударих в началото на прехода!Много бързах и сега това даваше отражение.Докато си почивахме,към нас се присъедини един колега,който беше в същата посока.Започнахме изкачването.Схващанията се влошиха-мускулите ми станаха на стоманени въжета и не искаха да се разпускат.Колегите настояваха да си оставя раницата,но аз не се съгласявах.Стисках зъби,пъшках и гледах да не изоставам.Преди стоманеното въже те решиха да си оставим раниците и така да качим върха-да ни е по-леко.Когато свалих раницата ми олекна,спазмите попреминаха.Леко се изкачихме на върха
Малко гледки(но имаше доста мъгел)


Моя милост позирам за снимка(че и селфи си направих-модерна работа).


Изведнъж гъста мъгла обгърна върха!Като на пожар се изнизахме по въжето надолу,метнахме раниците и в същия момент ни запука една градушка.Е,не беше едра,но бая удряше.Хукнахме надолу към хижата.Добре,че нямаше гръмотевици-щяхме да светнем като крушка,дала на късо.Цял час(докато стигнем до хижата)ни пра тая градушка!Все пак се добрахме до х.Амбарица и се заехме да пооправим пораженията.На хижата-пълно с народ!
Тук Иво медитира след обилната вечеря,полята с 3 бири,2 фанти и около 50гр.домашна ракийка.
Времето се пооправи и аз щракнах няколко снимки

Вечерта спах като къпан(аз и без това бях къпан и изтъркан от градушката).
   На сутринта времето беше чудесно!Снимах малко изгревът над Ботев.


В 7.10ч.тръгнахме за билото,откъдето щяхме да слизаме по рида Хубавец до едноименната хижа.От северната страна на Стара планина все още си има доста големи петна сняг
Навсякъде беше пълно с такива цветя
На билото сме
Тръгваме по лятната пътека за х.Хубавец
Минахме покрай стадо коне
Пресякохме лятната пътека за х.Васил Левски и продължихме надолу по рида
Минахме покрай една жертва на изминалата зима
В 9.45ч стигнахме х.Хубавец
Тя се намира на водослива на двете реки-Малка река(по която вървяхме на път за хижата) и Голяма река(която извира от масива Равнец и идва откъм х.Васил Левски).При х.Хубавец двете реки се сливат и дават началото на р.Стара река,която минава през гр.Карлово.На хижата починахме,хапнахме и поехме по последната отсечка за деня-за Карлово.
Наближихме града-гледки от високо
Ами другото е история.В 12.50ч.(след 5.30ч.ходене,почивки) пристигнахме в града.Натоварихме се в едната кола и-до лифта за другата.Там се разделихме с Пецата-той за Фелибето,а ние-за Зарата!
  Получи се много хубаво ходене с преизпълнен план!Прекарахме си добре!Да се надяваме,че ще има още такива преходи с приятна компания-все пак сезонът сега започва!
  До нови срещи и всичко хубаво от мен!



Няма коментари:

Публикуване на коментар