петък, 15 май 2015 г.

Садо-мазо изпълнения или Как се каляваше стоманата-14.05.2015г.

Да поясня заглавието-направих прехода-Карлово-х.Равнец-вр.Кочмара-Петолъчката-х.Левски-Карлово.На 04.016.2014г. опитах да направя този кръг,но на Кочмара получих жестоко схващане на крака(пак бях излязъл от нощна-уморен) и се върнах!И се заканих да дойда отново...
 Началото-както обикновено-след нощна смяна(вече се замислям дали да правя така).Но за разлика от предната нощна,тази имахме страшно много работа,излязохме късно,очите ми се затваряха и аз мечтаех само за едно-да легна и да спя.Застанах до колата и се чудех кой път да хвана-за в къщи или за Балкана.От една страна бях смъртно уморен,а от друга вече имах нагласата за ходене!Знаех какво трудно изкачване ме чака,схващането на крака от първия път,стръмното каменисто спускане преди Карлово,умората от смяната и това ме разколебаваше.Изпих една разтворима таблетка(бях ги купил от Билата)-впоследствие се оказаха удачни и предовратиха крампите и мускулните болки.изядох един сандвич и с триста зора се навих да тръгвам.
 В полусънно състояние стигнах до Карлово,паркирах на обичайното си място и поех към Руската вила,откъдето(както и първия път)започна катеренето към първи базов лагер-х.Равнец.За разлика от първото минаване(бях по синята марка),сега реших да мина по червената.И двете водят до хижата,но червената минава от другата страна на река Карамандра и пресича мостчето за да се стигне до хижата.Набира се значителна височина,върви се по хубава пътека
Сутринта си беше малко раничко-започнах в 7 часа,затова виках ехо-то няколко пъти за да предупредя горските обитатели(особено баба Мецана),че минавам.Стигнах до място за панорамни снимки-вижда се Карловското поле,Средна гора,а там нейде в далечината-и заснежената Рила.
 
Въздухът беше чист и напоен с миризмата на акация(мисля,че е това)
Страхотен парфюм беше(на връщане към този мирис се добави и мириса на див люляк-беше разкошно!)!
  Преди хижата стигнах до тази чешма,където пих хубава планинска вода и си направих снимка
 
 Ето я река Карамандра и мостчето,по което минах за хижата
Самата хижа




Изобщо тук ще пусна по-малко снимки(няма защо да повтарям тези от миналата година).
Моя милост

Тук съм вече над хижата-по жалоните(ЗКМ)
Руините на старата чешма(предния път тук имаше табун коне и стадо крави с кучета,които ме накараха да направя много голям завой за да не мина през територията им)
Тук е разклонението за лятната пътека
Общо взето и тук има катерене,но е по-плавно,не те пече слънцето,вървиш покрай гората и най-важното-тече си реката-кеф ти пиенето,кеф ти миенето!
 


Стигнах до Превала(с инфотабелата на парка)
В далечината-алпийския траверс на Стара планина
Сега ходенето стана по-трудно- на места в гората,а и от тук нататък имаше огромни петна със сняг,пътеката се губеше(не беше голям проблем),но някъде снега беше фирнован-добре,но после изведнъж пропадаш до колене в кишав сняг(голям проблем).Отделно и той блестеше и направо ослепявах-колко се псувах,че не си взех цайсите(бях ги оставил в колата).
Но така е -за е.... дупе-цяр няма(да съм мислил по-рано).И така полусляп и изморен от газенето и псувните изкачих билото на масива Равнец-малко гледки- вижда се траверса

 А на тази в далечината-и първенеца Ботев.
Сега,за разлика от първия път,когато времето беше мъгливо,облачно и дъждовно,Шефа ми отпусна прекрасно слънчево време и аз снимах като обезумял.Затова моля да ме извините,че има толкова много снимки на алпийския траверс на Балкана и на първенеца Ботев.Между другото масива Равнец е единственото място,откъдето човек може да наблюдава алпийците на Стара планина-Амбарица,Малкия Купен,Големия Купен,Кръстците,Костенурката,Жълтец,Млечни чал(Дюзчал),наредени на една линия,като на парад и толкова близо.Дори и с моята сапунерка се получиха страхотни снимки!
 Та да продължа-това е долината на река Голямата река
От тук и от други притоци,спускащи се от Купена,Костенурката и Жълтец се образува Голямата река,която минава през х.Васил Левски,образувайки Карловското пръскало,после се спуска надолу и при х.Хубавец се среща с река Малката река(спускаща се от вр.Амбарица),давайки началото на река Стара река,която минава през град Карлово.
 Снимки на алпийците

вр.Кочмара
Вр.Ботев-все по-близо
и останалите


На път за Петолъчката,минах покрай колибата Чальоглуво пасище(Бункера).
Вече съм на Раздела(Дюза,Петолъчката).Нарича се така,защото от тук тръгват петте лъча(пътеки)-за х.Рай,за вр.Ботев,за вр.Жълтец,за х.Равнец(откъдето дойдох),за х.Левски


Малко гледки за довиждане  към траверса
и вр.Ботев
Поех наляво към х.Левски по пътя минах през няколко ребра,снежни петна(които ща,не ща трябваше внимателно да заобиколя,защото можеше при някоя погрешна стъпка да се озова потрошен в дерето долу и да бъда нечия вечеря).Минах и покрай тази палатка-точно на пътеката,а до нея пасеше табун коне
Ааа,няма пак да заобикалям-бях твърде изморен-карам направо и каквото стане,Започнах да викам,свиря,размахах щеките!Хеле,жребеца излезе разбран и подкара стадото встрани от пътеката за да мина!
Тук вече навлязох в горския пояс
Е,както казват-останалото е история-познатото спускане през хижите Левски,Балкански рози,Хубавец и гр.Карлово.Нищо за отбелязване,освен това,че след Левски видях един сръндак,но докато извадя фотото,той подскочи два пъти и се скри в гората.Е,по-добре сръндак,отколкото мечка,нали?
 Тук съм на изхода на парка
С дъждобрана съм,защото града ме посрещна с лек дъжд за добре дошъл!
 И така равносметка-получи се хубав,макар и изморителен преход-официално го даваха 10часа,но аз го направих за 11 часа(от 7 часа сутринта до 18часа привечер),защото след х.Хубавец наистина ми свършиха силите и на всеки 8-10 крачки се строполявах на нещо да почивам,а камънака преди Карлово ме довърши.Отделно стомаха ми беше станал на семка и не приемаше нищо,дори вода(все ми се повръщаше)!
 Въпреки това съм доволен-видях,снимах,отслабнах с 2 кг хахаха!Времето беше прекрасно!Засега Шефа все ми дава рамо като съм с Него в Балкана!
 Ами това е!Бъдете здрави!До нови срещи!




Няма коментари:

Публикуване на коментар