неделя, 5 април 2015 г.

Карловското пръскало-04.-05.04.2015г.

Здравейте отново!Продължаваме с природните разказчета!Ама май ще се окаже прав един колега от Планинарския форум като ми каза,че ходенето е по-лесно от писането(той пишеше толкова свежи и приятни пътеписи,но му писна и вече пуска само снимките от поредното си ходене)!Засега все още драскам по някой ред(да остане и нещо след мен хахаха,а също и да поддържам тренинг за писането на домашните по литература  на децата)!
 Та да се върнем на темата.Бях запланувал да посетя х.Левски(минавал съм оттам транзит за заслон Ботев) и да нощувам,а също и да разгледам тамошната забележителност-Карловското пръскало(е,високо е само 20м,но казват,че гледката си струвала-както се уверих впоследствие)!Времето го даваха в събота-слънчево,а в неделя-облачно,с превалявания,дори в района в неделя в 8ч.сутринта-снеговалеж!!!Важното беше в събота да използувам Слънчо за снимки,а в неделя-и да вали-нищо,аз без това се прибирах!За пореден път нашите синоптици не познаха(много не им се доверявайте за вашите излети и джамбурета!)-в събота и неделя улучих страхотно време,бе капка дъжд,да не говорим за СНЕГОВАЛЕЖ!!!Толкова за времето!
  В неделя след нощна тръгнах с колата за гр.Карлово.Паркирах.Нарамих раницата и дадох умерена газ към х.Левски.Предстоеше ми едно много изморително изкачване над града и оттам по добре маркирана пътека,минавайки през х.Хубавец,х.Балкански рози(вече работеща-преди 3 години като минавах,все още беше в ремонт) и х.Левски(крайната ми цел).
 Започнах катеренето-много е стръмно,излезе ми джигера!Ето оттам идвам
И нататък отивам
Снимка от птичи поглед към гр.Карлово
На няколко пъти се разминавахме с тази симпатична двойка
Момчето беше любезно да ми направи две фотки на входа на парк Централен Балкан.Както виждате на раницата на младежа има провесена някаква кърпа и момето си избърсваше от време на време потта(казвам ви,голям зор беше),а аз тъй като нямах такива екстри,тръсках от време на време глава като боен кон!
 Минахме покрай първата чешмичка
и навлязохме на територията на парка

И моя милост
Малко снимки от долината,обграждаща р.Стара река

и самата Стара река
Пътеката минава през няколко моста(някои са номерирани) и се вие ту на единия,ту на другия бряг
Стигнах до Баража на Карловската ВЕЦ

После и отклонението за х.Равнец
Върви се покрай реката по хубав горски път
 Тук щракнах това водопадче с красиви ледени фигурки,които на другия ден бяха се разтопили

Снимах и някои интересни ледени висулки
И баба Марта вече е тук
През чешмичката с "чудна" вода(опитах я -наистина е приятна,чиста натурална планинска вода,нямаща нищо общо с градската ръждива и хлорирана вода)
Стигнах първата спирка-х.Хубавец-това тук е местното превозно средство,с мощност 1 к.с.(между другото това е единственото планинско превозно средство в такива труднодостъпни места).Не изисква скъпа подръжка,4х4,всъдеход
Оттук се отделя пътеката за х.Добрила
Самата хижа

Преминавайки през поредните мостчета

стигам до Мечи гроб


Забелязват се и снежни петна
За 45 мин.стигнах до втората спирка-х.Балкански рози

След нея снежните петна ставаха все по-чести и по-големи
докато накрая се сляха в една снежна покривка


Така,газейки през снега(ама да не си помислите,че съм газил наистина-това е просто за по-литературно,снегът си беше утъпкан и ми покриваше само подметките) ,неусетно стигнах до крайната ми цел-х.Васил Левски
От нея за 3ч. се стига до Купена(сега ще е повече,тъй като има доста сняг).Откриват се чудесни гледки към Малкия и Големия Купен

и към Костенурката
В такива моменти съжалявам,че съм с тази сапунерка(ех,ако имах от по-скъпото фото с телеобектив и разните му там филтри и джаджи,при това прекрасно време щяха да излязат чудни снимки),но и така става(особено като го гледам на живо)!Пълно щастие няма!
 Снимка на фона на Големия Купен
Имах време доста ,Слънчо грее и аз тръгнах към заглавието на пътеписа-Карловското пръскало.Водопадът е от спускането на р.Голяма река(извираща между върховете Жълтец и Кочмара).Реката дава началото на Карловското пръскало(с височина 20м.),поема надолу,при х.Хубавец се слива с р.Малка река(извираща от вр.Амбарица) и вече те дават началото на буйната р.Стара река,която се спуска към гр.Карлово.
 Бяха ми казали,че зимата водопада е много красив със своите замръзнали причудливи образувания и наистина е така.










Но на живо е по-яко!Гледките си заслужаваха,макар,че този път газих доста сняг,провирах се под паднали дървета и на два пъти без малко да цамбурна в реката

На хижата имаше ето тези мили цветенца(предвестници на...вие знаете на какво)
и една поляна.осеяна с тези
Едва изчаках да стане 17ч. и се тръшнах в леглото(идвах от нощна+шофиране+3,5ч.преход+емоции=дълбок сън).На сутринта хижарят ми каза,че ме чакали да слеза при тях(имаше около 7-8 човека),свирили на китара и пеели"Аз те чакам,аз те чакам...",но бате Гошо спеше под дълбока планинска наркоза(планината го люлееше в прегръдките си и му пееше"Спи,моя малка синьорита...")!
 На сутринта станах в 7ч.,свеж като морков(в планината и апетита се отваря и сънят е спокоен и дълбок),снимах за спомен леглото(оправено по планинарски)-спах сам в цяла стая-рахат!
И поех по обратния път за дома.Хижата на изпроводяк
Реших на връщане да помоля някой от хижарите на Хубавец и Балкански рози да ми направят снимка за спомен.Резултатите-на х.Балкански рози-
и на Хубавец-
После-другото е история.Само да вметна-на отиване видях щъркела в с.Гъбарево,но забравих да го снимам(хем беше прав-за снимка).Затова на връщане спрях колата и го снимах,макар да беше легнал.Така,че който не е виждал още щъркел-ето(само главата му,но и това става ).

Равносметката-приятно прекарване сред природата,емоции,малко тен-с една дума-чудесно!Сега на дневен ред е Великден-да види там какво ще измислим!
 Бъдете живи и здрави!До нови срещи!

Няма коментари:

Публикуване на коментар